آمار عجیب "سقط جنین" در کشور-راهبرد معاصر

آمار عجیب "سقط جنین" در کشور

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به آمار روزانه سقط جنین در کشور از نجات ۴۵۵۰ فرزند از سقط جنین در قالب "طرح نفس" خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۲۵۲۳۹۸

به گزارش راهبرد معاصر، محمدحسین زارع‌زاده امروز، سه‌شنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه از اجرای "طرح نفس" (نجات فرزندان سقط) خبر داد و اظهار کرد: طرح نفس یکی از طرح‌هایی است که با همکاری بسیج جامعه پزشکی و وزارت بهداشت در حال اجراست. این طرح میانبری برای افزایش جمعیت است اما واقعیت این است که یک خلاف بیّن و غیرشرعی تحت عنوان سقط جنین رخ می‌دهد که باید از آن جلوگیری شود.

 

وی افزود: سقط جنین درمانی گاهی اوقات برای حفظ جان مادر رخ می‌دهد اما برخی سقط‌ها به‌صورت عمدی و جنایی اتفاق می‌افتد و تعداد آن دقیق نیست اما روزانه به‌طور متوسط 1000 سقط جنین در کشور ما رخ می‌دهد که آمار بسیار بالایی است، بنابراین طرح نفس برای حفظ و نگهداشت جنین‌هایی که والدین آنها تصمیم به سقط گرفته‌اند، اجرا می‌شود.

 

رئیس بسیج جامعه پزشکی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر آمار نجات فرزندان از سقط جنین بیان کرد: از نیمه دوم سال 1400 تاکنون از 4550 مورد سقط جنین جلوگیری شده است. مراکز نفس 250 مورد هستند که افراد داوطلب در آنجا شامل ماماها، مشاوران، متخصصان زنان و زایمان و روانشناسان حضور دارند و فعالیت‌های لازم را ارائه می‌کنند.

 

وی افزود: یکی از دلایل سقط، در دسترس بودن آسان داروی سقط جنین است و بنابراین انجام فعالیت‌های فرهنگی را برای جلوگیری از سقط در دستور کار قرار داده‌ایم‌.

 

زارع‌زاده گفت: در عین حال بررسی‌ها نشان داده است که 23 درصد از افرادی که درخواست سقط داشته‌اند به‌دلیل اقتصادی بوده است و بنابراین بیشتر مسائل مربوط به سقط جنین مسائل فرهنگی بوده است و در طرح نفس تلاش شده است که در خانواده‌ها به‌عنوان هزینه به فرزندان نگاه نشود بلکه به‌دید سرمایه به آن‌ها نگاه شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده